Educirano 14 pomoćnika u nastavi za pomoć 32 učenika s teškoćama u razvoju.
Treću godinu za redom Grad Karlovac osigurava, u suradnji s Europski socijalni fondom, sredstva za pomoćnike u nastavi. Ukupna vrijednost projekta je oko 1.4 milijuna kuna, a nositelj projekta Grad Karlovac u partnerstvu s devet osnovnih škola: OŠ Banija, OŠ Braća Seljan, OŠ Dragojle Jarnević, OŠ Dubovac, OŠ Grabrik, OŠ Rečica, OŠ Skakavac, OŠ Švarča i OŠ Turanj. Danas su tim povodom svim pomoćnicima svečano uručene potvrde o završenoj edukaciji, a potvrde im je osobno, u OŠ Braća Seljen, uručio predsjednik Gradskog vijeća Damir Mandić.
Osnovni cilj projekta je osiguranje potpore uključivanju 32 učenika s teškoćama u razvoju u osnovnim školama Grada Karlovca, kako bi se osigurali uvjeti za njihovu uspješnu socijalizaciju, emocionalno funkcioniranje i bolja obrazovna postignuća. Projektom je zaposlena 31 radno neaktivna osoba na poslovima pomoćnika u nastavi za potporu 32 učenika s teškoćama.
Pomoćnici također pružaju i podršku svim učenicima u razredu te tako povećavaju uspješnost u školovanju učenika tipične populacije uz istovremeno sprječavanje razvoja ovisnosti učenika s teškoćama. Inkluzivno obrazovanje bitno mijenja i vrijednosni sustav svakog pojedinca, poboljšava školski uspjeh učenika s teškoćama i odnos s vršnjacima, pozitivno utječe na ostale učenike kroz veće prihvaćanje i poštivanje individualnih razlika i poboljšan uspjeh. Program uvođenja u rad održavao se od 22. do 24 listopada 2016. u Knjižnici za mlade. Pomoćnici su usvojili temeljna znanja o metodama rada, a svojim radom stječu iskustva neposrednog rada s učenicima s teškoćama. Za potrebe provođenja Programa uvođenja u rad potpisan je ugovor s Centrom inkluzivne potpore IDEM iz Zagreba, kao vodećim stručnjacima iz područja inkluzije. Učilište za obrazovanje odraslih IDEM osiguralo je 20- satni program uvođenja u rad prilagodivši izvedbeni plan konkretnim teškoćama koje imaju učenici kojima je odobren pomoćnik u nastavi. Pomoćnici su tako usvojili teoretska i praktična znanja iz sljedećih tema:
- Osnovna načela obrazovanja učenika s teškoćama s naglaskom na inkluzivno obrazovanje
- Karakteristika učenika s teškoćama (specifične teškoće učenja, poremećaji autističnog spektra, motorička oštećenja, intelektualne teškoće, poremećaji pažnje i hiperaktivnost)
- Načini pružanja pomoći i podrške učenicima i razvoju socijalnih vještina
- Suradnja s učiteljem/nastavnikom/stručnim timom škole/roditeljem i drugim učenicima
- Prava učenika s teškoćama
Program je uspješno završilo ukupno četrnaest novih polaznika, od toga jedanaest novozaposlenih osoba koje po prvi puta rade kao pomoćnici u nastavi i tri nezaposlene osobe u svojstvu „rezerve“. Nakon isteka projekta s novim znanjima pomoćnici će biti konkurentniji na tržištu rada i osnaženi za daljnji rad u odgojno – obrazovnom području.