Nova pravila odvajanja i odvoza otpada

Odluka o prikupljanju otpada od danas je u javnoj proceduri savjetovanja sa zainteresiranom javnošću. Ukratko, prijedlog odluke između ostalog predlaže obračun cijene usluge odvožnje otpada po volumenu, obavezno razdvajanje otpada te kazne za sve koji se neće pridržavati pravila predviđenih odlukom. Odluka bi na snagu trebala stupiti 1. veljače 2018. a cijelu godinu će trajati njena implementacija, odnosno prilagodba i nabavka novih kanti i vozila za provođenje usluge odvoza otpada po novim pravilima. No, prije nego što se usvoji, prijedlog Odluke je na raspolaganju svim građanima da daju primjedbe i sugestije. Uvođenje novih pravila i nove opreme tvrtku Čistoća moglo bi koštati dodatnih deset milijuna kuna ulaganja, a troškovi bi trebali biti pokriveni u suradnji s resornim ministarstvom. Novom odlukom biti će propisane i kazne ako se otpad ne razdvaja, odlaže na za to nepredviđena mjesta, ne prihvati usluga, oštećuju spremnici i slično. Kontrola i kazne provodit će se na temelju dojave građana, prijave komunalnih redara i slično, a kazna će se naplatiti kroz cijenu odvoza otpada. S druge strane, građani više neće morati platiti četiri odvoza mjesečno ukoliko za to nemaju potrebe, već samo onoliko koliko puta koloki se kanta mjesečno isprazni.
– Mi to možemo odraditi bez kažnjavanja. Svjesni smo da će biti teško, da će uhodavanje biti dugotrajno, ali svi imamo zajednički cilj da ovakav sustav odlaganja i odvajanja otpada funkcionira, istakao je gradonačelnik i odmah pozvao tvrtke, ustanove i institucije u gradskom vlasništvu da već sada krenu s razvrstavanjem otpada, a građane da se odazovu javnoj raspravi OVDJE