Grad i Čistoća građanima osigurali besplatno zbrinjavanje salonitnih ploča i po zdravlje opasnog azbesta

Tvrtka Čistoća, kao i Grad Karlovac, u vrijeme korona krize donijela je određene mjere za pomoć gospodarstvu i građanima s ciljem olakšanja poslovanja pravnim i fizičkim osobama koje samostalno obavljaju djelatnosti. Tako tijekom druge polovice ožujka i tijekom travnja tvrtka Čistoća poslovnim subjektima, koji u tom periodu nisu poslovali, nije naplatila odvoz otpada. To je i umanjilo prihode tvrtke za 150 tisuća kuna, a istovremeno povećana je rashodovna strana za nabavu dezinfekcijskih i ostalih zaštitnih sredstava. Ipak, određenim uštedama i racionalizacijom troškova na svim razinama Čistoća je uspjela nadoknaditi taj iznos kako ne bi morali mijenjati cijene određenih usluga.
– Određene investicije nismo mogli izbjeći. Javili smo se na natječaj nadležnog Ministarstva za nabavu dvokomornog specijalnog vozila u kojeg će se prikupljati reciklabilni otpad. To vozilo će nam Ministarstvo sufinancirati s 85 posto potrebnih sredstava. Također, u tijeku su dva natječaja, jedan za mini smećare, a drugi za kombi vozilo kojeg samostalno financiramo, izjavio je direktor tvrtke Čistoća Tomislav Polić i dodao kako je Čistoća na reciklažnom dvorištu prošle godine u prvih osam mjeseci zaprimila 112 tona otpada, a ove godine u istom razdoblju čak 300 tona, pri čemu je novootvoreno reciklažno dvorište na Maloj Švarči zaprimilo 200 tona.
– Možemo reći da je to opravdana investicija i da ljudi sve više odvajaju otpad i voze ga na reciklažno dvorište, istaknuo je Polić te pozvao građane da i dalje što više koriste reciklažna dvorišta koja rade šest dana u tjednu, od ponedjeljka do subote, ali i zelene otoke i otpad odlažu na primjeren način kako bi povećali količine reciklabilnog otpada.
– Očekujem nastavak stabilnog poslovanja i prema svim proračunima ovu godinu bi trebali završiti pozitivno. Ovom prilikom bih zahvalio djelatnicima Čistoće, posebno onima u operativi koji su u uvjetima korone, kada su svi bili kod kuće, cijelo vrijeme obavljali svoj posao na terenu i mislim da smo sve svoje djelatnosti prikupljanja i zbrinjavanja otpada i čišćenja javnih površina savjesno i marljivo odradili bez većih prigovora, zaključio je Polić.
Gradonačelnik Damir Mandić podsjetio je da je tvrtka Čistoća dobila 500 spremnika za razdvajanje papira, odnosno plastike, a Grad Karlovac sudjelovao u sufinanciranju. Slijedi i obveza sufinanciranja 22.000 spremnika. Natječaj je završen i očekuje se da bi i ti spremnici mogli krenuti u raspodjelu do kraja 2020. godine.
– Napokon možemo reći da imamo dobro postavljenu infrastrukturu za razdvajanje reciklabilnog otpada i narednih tjedana i mjeseci nastojat ćemo maksimalno informirati sugrađane o svim lokacijama gdje mogu odvajati svoj otpad. Moramo osvijestiti da je to zajednička obveza svih i Gradske uprave i tvrtke Čistoća, ali i svih građana. Samo tako brinemo o okolišu. Bez obzira na Centar za gospodarenje otpadom Babina Gora, mi već sada imamo mogućnost u gradu na pristojan i kvalitetan način razdvajati reciklabilni otpad, poručio je gradonačelnik Mandić.
Što se tiče sugrađana koji su uslijed nedavne tuče imali oštećenja na krovovima od salonita, naglasio je kako su zajedno s tvrtkom Čistoća osigurali sredstva da vlasnici kojima su krovovi oštećeni i koji mijenjaju krovove od salonita to mogu učiniti bez naknade, ali i svi drugi stanovnici Karlovca. 
Ta mogućnost vrijedi do 31. prosinca ove godine a stupa na snagu 1. listopada. Informacije o čitavoj proceduri građani će moći dobiti u tvrtki Čistoća.
– Jako je važno, s obzirom na posebne procedure odlaganja azbestnog otpada, da se građani informiraju i iskoriste ovu mogućnost i besplatno zbrinu azbest, naglasio je gradonačelnik.