Danas je u promet pušten 5. elektromotorni vlak za regionalni prijevoz proizveden u sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima.
Vlak je vozio na relaciji Zagreb – Karlovac – Zagreb, a na prvoj vožnji bili su državni tajnik za željeznicu dr. sc. Alen Gospočić iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije Dragan Jelić, predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
U kolodvoru Karlovac dočekali su ih županica Martina Furdek-Hajdin i gradonačelnik Damir Mandić sa zamjenicom gradonačelnika Ivanom Fočić.
Tom prigodom gradonačelnik Damir Mandić je izjavio:
– Ovaj novi vlak doživljavamo kao „vjesnika“ realizacije projekta kojeg desetljećima čekamo, izgradnju drugog kolosijeka prema Karlovcu, koji je jedan od ključnih razvojnih projekata za grad Karlovac. Jednako tako nam je drago i važno da ova naša prekrasna zgrada željezničkog kolodvora ide u obnovu s popratnom infrastrukturom koju će trebati izgraditi. Kako Vlada Republike Hrvatske svim studentima sufinancira prijevoz vlakom Grad Karlovac će u sporazumu sa HŽ putničkim prijevozom sklopiti sporazum u kojem će u narednoj godini preuzeti ostatak troška kako bi studenti koji koriste te karte imali besplatan prijevoz, naglasio je gradonačelnik Mandić.
Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet još jednog vlaka, državni tajnik Gospočić istaknuo je:
– Do početka 2025. imat ćemo 70 ovakvih niskopodnih vlakova, a nastavit ćemo nabavljati vlakove dok ne obnovimo cijelu flotu. Ovim vlakovima pružamo maksimalan komfor našim sugrađanima. Građani Karlovca svakodnevno putuju u Zagreb na posao, u školu, na fakultet i vjerujemo da će sada željeznički prijevoz koristiti još više. Uz to u narednih desetak godina bit će investirano preko 6,5 milijardi eura u željezničku infrastrukturu. Također želim naglasiti da je ova Vlada omogućila besplatan prijevoz djeci i učenicima, a redovnim studentima vrlo povoljan prijevoz od 10 eura.Vlakovi se proizvode u tvornici KONČAR – Električnih vozila.
O važnosti ovog projekta govorio je i predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak:
– Tračnička vozila su tehnološki složeni proizvodi čiji razvoj i proizvodnja uključuju cijeli niz stručnjaka iz različitih područja. Naši su vlakovi rezultat samostalnog razvoja unutar Grupe KONČAR te su, s obzirom na komponente domaće proizvodnje koje zauzimaju više od 75% udjela u cijeni, istinski hrvatski proizvod. Riječ je o najsloženijem i ujedno jednom od najreprezentativnijih proizvoda hrvatske industrije. KONČAR je globalno etablirana tehnološka tvrtka koja proizvodi suvremenu opremu i komponente u skladu s tržišnim trendovima. Vjerujem da će to prepoznati i putnici na relaciji Karlovac – Zagreb, kao i putnici na svim budućim regionalnim trasama na kojima već voze ili će uskoro voziti ovakvi moderni hrvatski vlakovi.
Predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić najavio je kvalitetniju povezanost Karlovca i Zagreba:
– Sa zadovoljstvom mogu reći da je ovo 50. novi niskopodni elektromotorni vlak u prometu. S većim brojem novih vlakova, možemo bolje povezati sve dijelove Hrvatske. Od prosinca uvodimo novu brzu liniju Duga Resa – Karlovac – Zagreb i obrnuto. Upravo nam je cilj što bolje i kvalitetnije povezati veće gradove u okolici Zagreba jer time osiguravamo kvalitetnu svakodnevnu mobilnost. Novi vlakovi su pristupačni osobama s invaliditetom, imaju besplatan WiFI, videonadzor, govorne i vizualne najave, manje vibracija, a svi ti elementi osiguravaju kvalitetniju uslugu.
Vožnji od Zagreba do Karlovca pridružila su se i djeca iz Dječjeg vrtića Radost iz Zagreba koja su nacrtala radove koji su izloženi u vlaku i učenici završnih razreda Tehničke škole Zagreb koji se obrazuju za željeznička zvanja.
Projektom Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima HŽPP modernizira svoj vozni park 21 novim elektromotornim vlakom. Isporučeno je svih 11 vlakova za gradsko-prigradski prijevoz i 5 vlakova za regionalni prijevoz. Bit će isporučeno još pet regionalnih vlakova koji će voziti na elektrificiranim prugama u RH, odnosno relacijama od Zagreba prema Sisku, Novskoj, Vinkovcima, Koprivnici, Zaboku, Karlovcu, Ogulinu i Rijeci te relaciji Vinkovci – Vukovar. Svi vlakovi trebali bi biti isporučeni do travnja 2024. godine.
Projekt se u 85 %-tnom iznosu sufinancira iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 171.725.103,72 EUR/1.293.862.793,99 kuna, a EU potpora 116.840.464,13 EUR/880.334.477,00 kuna.
Cilj projekta je poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti i mobilnosti, kao i osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg željezničkoga putničkog prijevoza koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.