Karlovac će od 1. travnja, kao prvi grad ove veličine u Hrvatskoj, javni prijevoz imati organiziran po novim zakonskim odredbama, te s više linija, češćim polascima i nižim cijenama karata pa će primjerice, za neograničen broj vožnji u prvoj zoni, trebati izdvojiti 1,5 euro, koliko će koštati dnevna karta.
Rečeno je to na današnjoj konferenciji za novinare, na kojoj je gradonačelnik Damir Mandić najavio i da će se na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća naći odluka kojom će besplatan prijevoz biti omogućen svima starijim od 65 godina.
Javni prijevoz do sad je bio u koncesiji, a ubuduće će biti organizran kao javna usluga, što je Karlovac, po riječima Karla Rukavine, direktora Autotransporta Karlovac d.o.o., napravio kao prvi veći grad u Hrvatskoj.
Danas potpisan ugovor odgovorio je na zahtjeve građana koji su, po anketi provedenoj za Studiju javnog gradskog prijevoza, između ostalog, tražili veću učestalost linije, uvođenje novih, te smanjene cijene.
– Tako je, primjera radi, u 2023. godini broj kilometara vožnje bio 414.268, a po novoj mreži je u planu 954.603 kilometra. Napravljene su korekcije pojedinih linije, a uvode se i dvije nove kružne linije, koje povezuju gradske četvrti i susjedne mjesne odbore: linija 100 Tržnica – Banija – Grabrik – Tržnica, te 101: Tržnica – Hrnetić – Drežnik – Tržnica, izjavio je Marino Ivasić, voditelj Odsjeka za promet.
Za pružatelja usluge javnog prijevoza putnika odabran je Autotransport Karlovac d.o.o., u iduće tri godine Grad će za to izdvojiti više od tri milijuna eura, čime će omogućiti da Karlovčanima autobusne karte, jednokratne i mjesečne, od ponedjeljka budu jeftinije nego sada, u nekim zonama za više od 40 posto!
– U prvoj zoni, za koju je udaljenost do 5 kilometara, cijena jednokratne karte bit će 1 euro. Uvode se dnevne karte, za neograničen broj vožnji u danu, i njena cijena u prvoj zoni bit će 1,5 euro. Kružne linije imat će polaske svakih pola sata, rekao je Dario Greb, pročelnik Upravnog odjela za komunalne gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu.
Novi način javnog prijevoza, uvjeren je Karlo Rukavina, direktor Autotransporta Karlovac, bit će na korist svih građana. Tvrtka je nabavila 20 novih autobusa, što je preduvjet da ovakvu uslugu može pružiti i zadovoljiti uvjete ugovora.
– Plan za travanj je 83.000 kilometara, do sada smo prevozili 40.000 kilometara. Do kraja godine idemo u informatizaciju sustava pa, osim postojećih načina kupnje karata na kolodvoru i u autobusima, svi autobusi imaju validatore i svi imamo informacije o izvršenoj usluzi, možda i korekciji nekih linija na osnovu podataka. Promet je živa materija, problemi se dešavaju, tu smo da ih riješimo; i do sad smo ih rješavali u suradnji s Gradom. Ovaj novi ugovor daje veliki prostor i nama i Gradu za poboljšanje usluge, a to i je smisao svega, izjavio je Karlo Rukavina.
Javni prijevoz do sad nije bio na razini koju svi priželjkuju, popularan, dostupan, pristupačan, no u budućnosti bi trebao biti baš takav, odnosno, po riječima gradonačelnika Damira Mandića: prihvatljiv, učinkovit, realan, koji odgovara na potrebe svih u Karlovcu, i u centru i udaljenih dijelova grada.
– Narednih tjedana i mjeseci u samoj provedbi bit će još dosta posla, ali ovo je potpuno nova priča i vjerujemo u njen uspjeh. Imamo ispred sebe tri godine i imamo alate da se poboljša sve što se može poboljšati. Krenuli jesmo, ali znamo da je pred nama još puno posla da ova usluga bude na nivou koji svi očekujem. Bitno je da cijeli sustav profunkcionira, da vidimo i dobre strane i one malo manje dobre i dođemo do toga da što više građana koristi javni prijevoz, a onda smo riješili i povezivost prema Željezničkom kolodvoru, puno toga vezanog za nedostatak parkinga, prijevoz onih koji idu prema poduzetničkim zonama. Ovo je stvarno onako jedan “fajterski”, hrabar korak i ja vjerujem da ćemo uspjeti i uvjeren sam u uspjeh, kazao je gradonačelnik Damir Mandić i dodao da će se prijevoz prilagođavati potrebama, te usklađivati s onim koji će uspostaviti Županija.
U budućnosti je cilj razdvojiti javni prijevoz putnika od školskog prijevoza, ponajprije zbog učenika, ali i da građani ne moraju plaćati karte. Na ove, nove cijene karata suglasnost je dalo Vijeće za zaštitu potrošača grada Karlovca.
– Želja nam je, to nam je cilj, da jednog dana svi građani imaju besplatan prijevoz, da ne kupuju karte. To se, onda, naravno, reflektira na gradski proračun, rekao je gradonačelnik Mandić i pojasnio da će i ovo sniženje cijene karata za građane biti nadoknađeno iz proračuna.